Har du fridd og fått ja?

Vi på Oset ønsker deg all hell og lykke i det kommende ekteskapet og vil samtidig være behjelpelig med å planlegge og gjennomføre akkurat ditt bryllup. Her finner du en av landets mest spektakulære og særpregede lokaliteter for et spesielt og minneverdig selskap. Gildehallen er en av Norges største private samlinger av bondeantikviteter og gir således en romantisk ramme for selskapet.

I tilknytning til hotellet har vi også en egen fjellkirke der selve vielsen kan finne sted. Vi har lang og god erfaring med å være vertskap for både bryllup og andre selskap. Det er denne erfaringen i kombinasjon med vår serviceinstilling og evne til å finne løsninger som gjør at du kan være trygg på at du har valgt riktig sted dersom du legger bryllupet ditt hit til oss.

Ved å bruke Oset kan du selv avgjøre hvor mye du vil involvere deg i den praktiske gjennomføringen. Dersom du ønsker at vi skal gjøre det meste, skal vi vise oss den tilliten verdig. Vi hjelper deg med hele planleggingen og gjennomføringen; skaffer deg det du trenger av invitasjoner, musikere, fotograf, prest, kaker, blomster og alt annet du måtte ønske deg.

Fyll ut forespørselsskjemaet, så tar vi kontakt med deg!

Huskeliste

Her finner du en praktisk og oversiktelig huskeliste til alt som skal ordnes ifm. bryllup.

Kjøreplan - en veiledning for toastmasteren

Er du den heldige som er valgt som middagens toastmaster og skal sette opp kjøreplanen for middagen? Her kan du finne noen råd og tips. Kjøreplanen er ditt manus for gjennomføringen av måltidet. Det er derfor viktig at du gjennomgår denne med hovmesteren for selskapet, slik at betjeningen vet hva de skal gjøre til enhver tid.

Hva skal være med i en kjøreplan?
- De ulike talene og sangene
- Anslåtte klokkeslett/tidsforbruk
- De ulike rettene og skjenking av drikke
- De forskjellige innslagene underveis

Noen praktiske råd
- Finn ut i god tid hvem som skal tale
- Et godt tips er å be talerne moderere seg til å holde korte taler med gode poeng, da blir ikke tilhørerne leie av å høre på og effekten av talen blir bedre
- Få en oversikt over antall sanger, hvem som har skrevet dem og fordel dem fornuftig utover måltidet
- Pass på å ikke legge noen taler mellom første og annen servering av hovedrett. Dette for at maten skal være best mulig under begge serveringer og at gjestene skal slippe å sitte med brukte middagstallerkner foran seg under talene.
- Sanger kan godt legges samtidig som servitørene rydder. Da slipper gjestene å sitte å se på at servitørene jobber, samtidig som det er tidsbesparende for alle parter.
- Sørg for å ha et visst slingringsmonn, men la ikke dette gå utover servering av varm mat siden måltidets kvalitet da kan forringes.

Talerekkefølge - en liten ledesnor!
Dette er et forslag til talerekkefølge basert på erfaring og kutyme. Det er ingen regel som sier at denne rekkefølgen må etterleves, ei heller at alle disse personene må tale.
- Vertskapet, brudens mor eller far, ønsker velkommen ved start av måltidet
- Brudens far
- Brudgommen
- Bruden
- Hennes forlover
- Hans forlover
- Brudgommens far
- Brudens mor
- Brudgommens mor
- Besteforeldre/Faddere
- Søsken
- Venner

Hvordan sette opp kjøreplanen rent praktisk?

- Sørg for en oversiktlig og enkel kjøreplan
- Legg vekt på at det skal være lett å følge planen
- Sørg for at den er skrevet i korrekt rekkefølge
- Se til at det er mulighet til å føre på eventuelle endringer i margen
- Lag egen rubrikk for avkrysning av utførte punkt, evt strek over underveis
- Lag to versjoner, en offisiell for hovmester og andre som er interessert og en for deg som toastmaster der du også tar med deg små stikkord for ditt eget oppdrag
- Last ned eksempel på to-delt kjøreplan her … (NB! eksempelet er hentet fra et litt uvanlig bryllup, sett derfor opp din egen plan ut fra det bryllupet du skal være toastmaster i)

Husk også at du som toastmaster skal:
- Spre humør, latter og glede
- Lage god stemning
- Sørge for at middagen går knirkefritt gjennom god kommunikasjon med hovmester
- Skape gode minner for alle som er tilstede
- Ikke være hovedpersonen under middagen, men derimot "programverten" som introduserer de ulike hovedrolle innehaverne …


Noen råd til deg som er litt nervøs før oppgaven som toastmaster finner du her.
Arrangement
September
29/9 - 8/10
Høstferie
Oktober
13/10 - 15/10
Oset treffet
November
3/11 - 5/11
Rakfiskfestival
21/11 - 9/12
Julemarked på Oset åpner!
24/11 - 26/11
Julebordsweekend
Desember
1/12 - 3/12
Julebordsweekend
8/12 - 10/12
Julebordsweekend
29/12 - 1/1
Nyttårsfeiring


Medlem av:


Hallingkost